12 d’octubre del 2011

La nostra banda sonora

Aquesta setmana hem hagut de recordar les músiques que més ens han fet ballar. Hem anat al nostre bahul dels records per tal d'escriure en un paper aquelles músiques que més ens van emocionar, aquelles que  ens evoquen records, aquelles que formen part de la nostra vida, de la nostra banda sonora.
La música, al igual que les olors o les imatges ens fan remoure emocions i sentiments. La música no ens deixa indiferents, és capaç d'unir-nos socialment, de canviar el nostre estat anímic, etc.
Els nens i nenes, a mesura que van creixent, van formant poc a poc la seva banda sonora. A l'escola és un  dels llocs on tenen l'oportunitat d'escoltar i aprendre música.
Recordo que de petita la meva mare em cantava una cançó, però el curiós és que no la sabia sencera, sempre es deixava l'última frase perquè no la recordava. Un dia em va caure a les meves mans la música i la lletra d'aquesta cançó. Us puc assegurar que no oblidaré mai l'expressió de la cara de la meva mare en sentir-me cantar la cançó. En aquell moment la meva mare va reviure part de la seva infantesa. Va ésser  tot un regal!
Us penjo un enllaç a un capítol de "Redes para la ciencia" on el neourocientífic i professor de psicologia de la música Stefan Koelsch, de la Freie Universitat de Berlín, li explica a Eduard Punset què diu la neurociència sobre les emocions evocades per la música.